tisdag 3 februari 2009

Sjukskriven!

Har ju varit hemma sen den27 januari, fick ju ont i magen och senare på kvällen feber, magvärken gick ju så småningom bort men febern satt kvar.
Igår måndag 2/2 så provade jag att gå till jobbet ändå, gick inte så bra, slutade med att jag fick sitta på akuten ett par timmar så de fick ta reda på var febern kom ifrån.
Det slutade med ett enkelt svar, urinvägsinfektion, men jag som inte ens haft de problemen. Det kallas tydligen för tyst urinvägsinfektion, men hur skall man då kunna göra nått åt det??
De tog blodtryck och blodprover å annat med. Jag blev lite förvånad över blodtrycket, 105/75 så lågt har jag aldrig nånsin haft, men sköterskan sa att det kunde bli så när man haft feber så länge. Resultatet är en dunderkur med antibiotioka som är snäll mot mitt tillstånd och vila resten av veckan. Tack säger jag bara för jag är matt och yr och trött hela tiden.
Nu har jag ju dock busen hemma hos mig så vila kan man väl inte säga att jag gör. Men jag försöker ta det lugnt iaf.

Ute skiner solen jättefint men det är såå kallt så jag drar mig för att gå ut, jag har ju fått order att klä mig jätteordentligt i så fall... så mycket kläder har jag inte, så jag väntar nog tills febern gått ner och jag har mer ork. Men det ser så härligt ut här.
Jag bor ju numer riktigt på landet och det är vitt och lugnt och skönt. Längtar till våren när man kan sitta ute mot husväggen och sola lite lätt.

Annars har det väl inte hänt så mycket mer än att min bil går på sina sista månader innan det är dags för skrotning eller liknande, bilen fick så många 2:or på besiktningen att det inte lönar sig att laga, så nu måste jag hitta en billig men bra bil. Inte för liten och inte för stor att den slurpar i sig bensin. Men den måste vara rymlig nog att rymma barn och barnvagn och allt annat man drar med sig.

1 kommentar:

snöstjärna sa...

Va skönt att du kom iväg å fick reda på vad det var som stökade i alla fall! Krya på dig! Hoppas vi ses nästa lördag, var ju såååå länge sen nuuuu! Saknar dig massor! Hoppas du hittar en bil snart .... våran kan du få köpa hehe =)