onsdag 17 mars 2010

Mars 2010

Jag passar på att blogga när lilla busen tar en tidig tupplur!

Jag var ju till läkaren på min egenhändigt beställda 3-års kontroll. Min blodprover såg hyfsat bra ut, det var blodvärdet som låg på 105 som var lite lågt. Men jag förklarade att det hade att göra med blödningarna i 3 månader som jag fick med spiralen, det skall nog klättra uppåt bara jag äter bättre. Vi diskuterade även eventuell omoperation, om de ens är något som görs och prioriteras idag. Med tanke på att jag har mer än 25 kilo kvar. Läkaren skickar en remiss/förfrågan till Gävle om det. Hoppas bara att jag inte gjort nått dumt nu så jag inte får min beviljade bukplastik, för den är ju medicinsk, med tanke på all klåda och svamp/eksem som finns under magen. Får jag bort det kan jag ju även röra mig bättre eftersom magen ligger på låren och trycker på nerver..

Igår var det ju även min söta lilla sons 6 månaders dag. Så nu har jag en stor söt son på 6 år och en liten söt son på ett halvår. De är mina två älsklingar, tänk om jag inte haft dem......

Nästa vecka är det även min och sambons födelsedagar, jag gillar ändå att fylla år fast jag egentligen inte erkänner det och gillar att få presenter även om jag inte får så många, jag fick en vattenkokare av min mamma för den gamla på 18 år börjar bli lite långsam.
Jag hade tänkt köpa den själv för 99 kr på coop när det var erbjudande men mamma köpte den till mig istället, gulle hon :o). Men jag antar att det inte kommer någon och hälsar på mig eftersom vi bor lite off och att det är i början på veckan.
Jag kommer förmodligen ju ändå att åka till Ljusdal med Alex på min födelsedag för att han skall sova där och mormor tar honom på tisdagen till dagis och Hybo som han älskar att åka på.
Men Bengt får säkert lite besök på tisdagen.
Funderar på vad jag skall laga till för gott till dess... både i matväg och bakväg. Muffins med mörka chokladbitar i är ett förslag och älgfärsbiffar med fetaost kanske... det var ju så gott och lite hemmagjord svampsås till det.
Synd att man inte har trattisar i frysen, hoppas att jag kan kolla i skogarna här nu till hösten när André blivit så pass stor ändå.
Nu surfning tills lillen vaknar och det är grötdags. :o)

Inga kommentarer: