tisdag 22 januari 2008

Sammanbrott och tävlan!

Jag är verkligen nära ett sammanbrott nu... Jag tror att jag upplevde min första panik ångest attack igår. Jag mådde illa, hade ont i bröstet och fick svårt att andas..
Så hade jag mest hela dagen.
Jag orkar bara inte med allt just nu. Speciellt som det är jag som måste fixa allt... stressar hit än dit och ringer och donar med allt som har med separationen att göra...
Jag vill bara lägga mig ner och försvinna och inte komma fram förrän allt är klart.
Men när man har barn gör man bara inte sådant. Man biter ihop och kämpar än hårdare.
Det kommer helt klart vara dags för en kurator eller psykolog när allt har ordnat sig.
Ja det är inte bara separationen det handlar om det är ju så klart min egen självbild också och hur jag blir behandlad på kursen/jobbet. Förmodligen så förstorar jag allt men jag känner mig som en livegen som bara skall lyda/göra som jag blir sagd att göra för annars får jag inte det som jag blivit lovad... Gillar INTE den känslan kan jag säga.

Ja för att muntra upp mig själv går jag in och läser andras bloggar och jag blev mycket gladare när jag läste en viktopskollegas blogg att chansen finns att vinna en digitalkamera. Jag som inte kommer att ha en att ta scrappingbilder med efter separationen. En chans är alltid en chans även om den är liten :o) Här är hennes blogg, www.jonsy.se gå gärna in och läs om hennes liv och se hennes bilder på hennes viktnedgång, där ligger jag i lä skall ni veta.

Nu är det dags att ta tag i livet igen. Idag är det dags för 4 års kontroll på BVC för min lilla buse som fyllde 4 år i Söndags!

Inga kommentarer: