söndag 9 mars 2008

Omstart!

Efter ett par turbulenta veckor med ett psykbryt som avslut så fick jag byta avdelning på jobbet. För många moment i supportandet och stress=inget/minimalt näringsintag=psykbryt!
Sen att det blev ett möte med kollektivt skäll... dvs alla fick ta åt sig även de som gör sitt jobb och kommer i tid osv= JAG, gjorde att nu får det vara nog och jag kraschade direkt.
Jag har en sån tur att jag har en förstående chef som flyttade på mig direkt eller jag fick göra klart veckan och nu i morrn börjar jag min nya karriär. Mindre avancerat med mindre moment och jag kan ta fler pauser och äta bättre och ångesten kommer flyga sin kos. Men allt är såklart fortfarande på danska :o)

Om det blir bra denna gången vet jag inte men jag skall göra mitt allra bästa för att det skall funka.. och nu har jag ju mina svenska vänner som lärt sig danska tillsammans med mig. Det ger mycket att ha tjejer som jobbar tillsammans med en.

Sen är det bara att försöka ta tag i hus situationen och ringa till mäklaren för att se om det är nån som varit intresserad av att komma å titta på huset.

Jag vill flytta innan sommaren så att man kan ha en semester i lugn och ro. Hoppas på att sommaren blir varm och härlig så man kan ta sonen å åka å bada. I somras blev det ju inte av eftersom jag var relativt ny opererad och inte fick bada än.
Jag längtar efter allt för mycket just nu. Men jag får väl se vad ödet har med sig... jag mår bättre nu iaf, förhoppningsvis skall det fortsätta så.

Inga kommentarer: