måndag 24 mars 2008

Så var påsken snart över!

Det har varit påsk och födelsedagar att fira nu i en vecka nästan.
Jag sitter och bara önskar mig mer än någonsin att jag fått ordning på allt, med hus och hem.

Och framför allt psyket. Men jag tänker ringa till sjukan till veckan för att beställa tid till min läkare. Så hon kanske kan hjälpa mig med en remiss till en kurator så jag kan få tala av mig.. Avdramatisera det hela lite så jag kan prata om eländet utan att börja grina.

Sitter och funderar på om man måste ta kontakt med de som tittade på grunden på huset, vad det kan kosta att fixa det.. om det är en kostnad vi måste ta för att kunna få huset sålt. Jag måste bort härifrån och det snart.

Jag går inte ner så mycket.. ett kilo i månaden ungefär och det är liiiite det.. Men jag äter inte som jag ska, jag kan inte äta när jag är så här stressad...och äter jag nått så är det fel val, comfortfood kan jag säga som jag efteråt mår skit av. Tänkte börja med LCHF metoden men visste inte om jag skulle våga eftersom jag är opad så jag mailade kvinnan som kommit på metoden. Fick ett svar att jag kunde ju successivt slussa in mig på det och prova om tarmen accepterade det högre fett intaget.
Pratade sen med dietisten som jag går hos och kände direkt vibbarna där att hon inte gillade metoden, hon bad mig ta blodfettsprover först så det inte skedde nått och att jag skulle vara vaksam på att de inte gjort någon längre forskning på det bara 2 år. Men det visste jag väl att hon skulle säga så nu vet jag varken ut eller in igen.
Känner mig fångad i ett hörn utan flyktvägar.


Jag kommer i alla fall få åka bort en sväng nu till helgen, då skall jag och tjejerna på Gästriklandtråden på viktopforumet åka till Åland med Birkabåtarna. Och det ser jag fram emot så himla mycket . Jag har egentligen inte råd men det tänker jag göra ändå. Jag tänker handla lite gott. Jag behöver satsa lite på mig själv nu. Sen kanske det blir lite flirt som kan förgylla livet lite och ta bort det svarta mörker jag hela tiden trampar i.
Om jag nu vågar, jag är ju en feg jävel egentligen som inte kan ta för sig när det kommer till kritan.

Idag skall jag umgås med min söta lilla pojke som får stå ut med mycket nu för tiden. Han kommer få det så mycket bättre den dagen då allt detta löst sig för det måste det ju göra! Glad mamma + glad pappa = glad pojke

1 kommentar:

angela sa...

Hoppas du får en underbar helg på ålandsresan gumman! Det är du värd tusen gånger om!
KRAM!